Wikia

Memory Alpha

Voth

7.716pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Dit artikel is een 'stub'. Je kunt Memory Alpha helpen door het te verbeteren.

De Voth was een saurian ras, vermoedelijk geëvolueerd van wezens die oorspronkelijk afkomstig waren van de planeet Aarde. Maar later woonachtig in het Delta Kwadrant. Een geavanceerd ras, de Voth zijn koud-bloedig en hebben een superieure reukzin en de huid-pigmentatie veranderd op basis van de stemming van een persoon. De eerste Federation Crew die de Voth tegen kwamen, was de Crew van de USS Voyager.

FysiologieEdit

Een gemiddelde Voth was gemiddeld iets kleiner dan een volwassen man. Ze hadden ze klauwende 'vingers' (drie op elke hand), en hun ogen werden beschermd door zware benige wenkbrauwen die in een centrale kam opliepen tot een conische uitstulping aan de achterkant van de schedel. Deze extra ruimte kan verantwoordelijk zijn geweest voor de grotere schedelinhoud ten opzichte van de mens. De schedelinhoud van Mensen was 22% lager dan die van de typische Voth. Het belangerijkste is dat ze 47 identieke genetische merkers hadden en vele Terran wezen in de geschiedenis van aarde.

De Voth waren in staat om zichzelf in een hibernative staat te brengen om zichzelf te beschermen tegen schade. Zoals reeds gezegd bezaten ze een superieure reukzien die werd bereikt door de Dilitus kwab, op die manier konden ze genieten van de zwavelbaden van Hokath. De Voth zijn ook in staat stekels af te vuren vanaf de onderste arm die een verlammend effect hebben.

Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.wikia.com/wiki/Voth?oldid=96157"

Around Wikia's network

Random Wiki