Wikia

Memory Alpha

Sam Anderson

7.716pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Sam Anderson
Assistant Manager.jpg
Personage: Assistent Manager
Geboortedatum: 13 mei 1945
Geboorteplaats: Wahpeton, North Dakota, V.S.
IMDb profiel

Sam Anderson speelde de assistent Manager van het hotel in de Star Trek: The Next Generation aflevering "The Royale".

Buiten Star Trek had hij rollen in de televisieseries Perfect Strangers, E.R., CSI en Growin Pains. In 1994 werkte hij mee aan de miniserie The Stand van Stephen King (waarin ook Miguel Ferrer, Matt Frewer, Ray Walston, Sherman Howard, Ken Jenkins, Richard Lineback, Jordan Lund, William Newman en Patrick Kilpatrick meespeelden). Op dit moment heeft hij een rol in de televisieserie Lost (samen met Terry O'Quinn en Daniel Dae Kim). Het bekendst is hij waarschijnlijk geworden als advocaat Holland Manners in de serie Angel.

Van 1995 tot 1996 had hij een rol in de kortlopende serie Live Shot. Andere Star Trek acteurs die hierin meespeelden waren David Birney, Ron Canada, Jeff Yagher, Bruce McGill en Karen Austin. Gastoptredens werden verzorgd door onder meer Casey Biggs, Chase Masterson, Dion Anderson, John Schuck, Lee Arenberg, Hal Landon, Jr., Cully Fredricksen en Kenneth Tigar.

Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.wikia.com/wiki/Sam_Anderson?oldid=85334"

Around Wikia's network

Random Wiki