Wikia

Memory Alpha

Matthew Dougherty

7.716pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Matthew Dougherty
Matthew dougherty.jpg
Ras: Mens
Geslacht: Man
Rang: Vice-admiraal
Bondgenootschap: Federatie Starfleet
Acteur: Anthony Zerbe

Vice-admiraal Matthew Dougherty was een Starfleet vlagofficier werkzaam in Sector 441 tijdens het einde van de 24e eeuw.

In 2375 spande hij samen met Ru'afo, de leider van de Son'a, om de unieke metafasische straling van de Ba'ku planeet te bemachtigen.

Dougherty kreeg toestemming van de Federatie raad om deze missie uit te voeren, waarbij hij gebruik mocht maken van een verborgen buitenpost. Hij verkreeg deze toestemming omdat hij informatie over het verkrijgen van de straling uit de ringen van de planeet doelbewust achterhield of manipuleerde.

Dougherty en Ru'afo wilden de 600 Ba'ku naar een Federatie holoschip verplaatsen om te voorkomen dat de bewoners van de planeet gedood werden tijdens het extractieproces van de deeltjes. Hun plan werd echter gedwarsboomd door de bemanning van de USS Enterprise-E.

Uiteindelijk zou Ru'afo Dougherty verraden en hem doden aan boord van het Son'a schip. ("Star Trek: Insurrection")

De voornaam "Matthew" is afkomstig uit het script. Ook wordt er in het script vermeld dat de Admiral 69 jaar oud is, waardoor hij in 2306 geboren zou zijn.
Volgens het Star Trek: Section 31 boek Rogue was Admiral Dougherty een medewerker van Sectie 31.
Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.wikia.com/wiki/Matthew_Dougherty?oldid=84314"

Around Wikia's network

Random Wiki