Wikia

Memory Alpha

Kolonie

7.716pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

RuraPentheKolonie.jpg
De strafkolonie op Rura Penthe
LunarSettlement2155.jpg
De Orpheus mijnkolonie op Luna in 2155

In moderne interstellaire termen is een kolonie een nederzetting gelokaliseerd op een verre planeet door een ruimtevarend ras of overheid. Kolonies zijn vaak - niet altijd - burger buitenposten opgericht voor agrarisch of commercieel gebruik.

In de Federatie zijn de meeste kolonies vrij klein, vaak met een paar honderd bewoners. In de loop van de tijd breiden de kolonies uit en groeit de bevolking.

De Federatie raad moet toestemming geven om een nederzetting te plaatsen op een planeet. Het vinden van geschikte planeten en goede plekken voor kolonisatie is een van de grootste functies van de Federatie.

Het is niet bekend of kolonies beschouwd worden als een onderdeel van haar moederplaneet of als een individu functioneert binnen de Federatie. In "Star Trek: First Contact" wordt gesproken over het 150'ste lid. Het zou onwaarschijnlijk zijn dat de kolonies als individu functioneren, omdat dit aantal dan te laag zou zijn. De Star Trek: Star Charts laat echter een lijst zien met verschillende kolonies als lid van de Federatie. Het is bekend dat de meeste van hen verantwoordelijk zijn voor de lokale overheid. Sommige hebben zich helemaal afgezonderd van de Federatie.
Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.wikia.com/wiki/Kolonie?oldid=75067"

Around Wikia's network

Random Wiki