Wikia

Memory Alpha

Kathryn Janeway

7.716pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

Kathryn Janeway
Janeway Season7.jpg
Janeway in 2377
Ras: Mens
Geslacht: Vrouw
Rang: Vice-admiraal
Bondgenootschap: Federatie Starfleet
Vader: Vice-admiraal Janeway
Geboortedatum: 20 mei
Geboorteplaats: Bloomington, Indiana
Actrice: Kate Mulgrew
Janeway Season1.jpg
Janeway in 2371

Kathryn Janeway was een 24e eeuwse Starfleet officer, die het bekendste is geworden als kapitein van het sterrenschip USS Voyager. Ze was de eerste kapitein die met succes het Delta kwadrant doorkruiste, waarbij ze talloze nieuwe planeten en soorten tegenkwam tijdens de zeven jaar durende reis. Tijdens deze reis hadden zij en haar bemanning diverse treffens met de Borg.

JeugdEdit

Kathryn Janeway werd geboren in Bloomington, Indiana op Aarde. (VOY: "Year of Hell, Deel I", "Imperfection") Haar vader, een Starfleet admiraal, nam haar vaak mee op kampeertochtjes. Kathryn was de artiest van de familie, ze hield van muziek, maar deze passie groeide nooit uit tot meer. Haar heldin was Amelia Earhart, een bekende vliegenier. Door haar raakte Janeway geinspireerd om zich aan te melden bij de Starfleet academie. In 2358 verdrinkt haar vader tijdens een ongeluk. Na het voltooien van haar opleiding op de academie, wordt Janeway wetenschaps officier aan boord van de USS Al-Batani. Daarna wordt Janeway kapitein van de USS Voyager. ze staat ook bekend om haar koffie verslaving, ze weigert een dag te beginnen zonder een kop koffie.

Star Trek: Voyager reguliere personages
B'Elanna TorresChakotayDe DokterKathryn JanewayKes
Harry KimNeelixSeven of NineTom ParisTuvok

Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.wikia.com/wiki/Kathryn_Janeway?oldid=96060"

Around Wikia's network

Random Wiki