Wikia

Memory Alpha

Gefaseerde polaronstraal

Doorverwezen vanaf Gefaseerde polaron straal

7.716pages on
this wiki
Add New Page
Talk0 Share

JemHadar attack ships attack, The Search.jpg
Een Jem'Hadar aanvalsschip vuurt een gefaseerde polaronstraal af

Een gefaseerde polaronstraal is een enorm krachtig gericht energie wapen dat een straal polarons afvuurt op het doel.

Jem'Hadar aanvalsschepen waren uitgerust met gefaseerde polaron wapens, die een verwoestend effect hadden op de deflector schilden van de Federatie, Romulans en Cardassians, toen deze in 2370 hiermee voor het eerst in aanraking kwamen. (DS9: "The Jem'Hadar", "The Die Is Cast")

De Defiant werd in 2372, tijdens een diplomatieke missie om te onderhandelen over een handelsovereenkomst tussen de Karemma en de Ferengi, aangevallen en beantwoorde het vijandelije vuur. (DS9: "Starship Down") De Dominion was niet op de hoogte van de schild modificaties tot aan de Tweede slag om Deep Space 9 in 2373, toen ze verrast werd dat de schilden van Deep Space 9 stand hielden. (DS9: "Call to Arms")

Jem'Hadar polaron geweren waren voorzien van een antistollingsmiddel in de enrgiestroom. Dit zorgde ervoor dat wonden, veroorzaakt door het wapen, niet genazen, zodat de vijand gedwongen werd om middelen te gebruiken om voor de gewonden te zorgen. (DS9: "The Ship", "Change of Heart") Aan het einde van 2375 werden deze wapens vervangen door plasma geweren. (DS9: "Tacking Into the Wind")

Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.wikia.com/wiki/Gefaseerde_polaronstraal?oldid=79546"

Around Wikia's network

Random Wiki