Wikia

Memory Alpha

Vaandrig

Doorverwezen vanaf Ensign

7.716pages on
this wiki
Add New Page
Talk4 Share

Vaandrig onderscheidingstekens
Ent ens.png
Starfleet
Tos ltjg.png
Starfleet, 2270s
Mov ens.png
Starfleet, 2280s tot begin van de 23e eeuw
Tng ensign.png
Starfleet, 2350s-heden
Vgr ensign.png
Starfleet 24e eeuw voorlopig
29th ens.png
Starfleet, 29e eeuw
Mirror ens.png
Terran Starfleet, Spiegel universum

Vaandrig (ensign) is een militaire rang, gelijk in hoogte aan wat bij de meeste andere beschavingen in dienst wordt gebruikt. Vaandrig is de laagste officiersrang onder de luitenant rangen, vaak direct hieronder of onder een luitenant j.g.. Meestal is dit de eerste echte rang die afgestudeerden krijgen (zoals bijvoorbeeld van Starfleet academie. Deze marine rang is gelijk aan de infanterierang van tweede luitenant of de onderluitenant zoals het Romulan sterrenrijk deze kent.

De primaire taak van een vaandrig is om te groeien in zijn dienstverband, zowel als leider als specialist in zijn vakrichting. Ze staan onder toezicht van hogere officieren en van hun normale hoofd onderofficier als deel van hun ontwikkeling naar Starfleet leiderschap. Nadat ze zichzelf hebben bewezen worden ze beoordeeld en eventueel gepromoveerd naar luitenant.

Bekende Starfleet vaandrigs Edit

Alle posities zijn gegeven naar de laatste plaats waar de persoon deze rang had, dit kan verschillen van de huidige stationering.

Dit overzicht toont enkel rangen die gebruikt zijn door de strijdkrachten van de bekende mogendheden.
Afkomstig van Memory Alpha, de Vrije Star Trek Encyclopedie. "http://nl.memory-alpha.wikia.com/wiki/Vaandrig?oldid=95214"

Around Wikia's network

Random Wiki